Mallorca-i hétvége

Minden ősszel igyekszünk úgy alakítani a szabad időnket, hogy egy kicsit meghosszabbíthassuk a nyarat, és olyan helyekre utazzunk, ahol feltölthetjük D vitamin raktárainkat télre. Így történt, hogy a múlt hétvégét Mallorca szigetén töltöttük. (A jelenlegi járványügyi helyzettel kapcsolatos korlátozásokra és szabályokra nem térnék ki külön, utazás előtt mindig nézzetek utána a helyi követelményeknek!) Mint tudjátok nekem a kedvenc évszakom az ősz, de azért egy pár napra jól esik a nyirkos, ködös időből elrepülni a napsütésbe. Engem ez nagyon feltölt, sokkal kreatívabb és kiegyensúlyozottabb vagyok egy-egy ilyen út után.

Na de vissza térve Mallorcára, csütörtök délután felpattantunk egy gépre (a Ryanair-nek van közvetlen Budapest-Mallorca járata, és az út nagyjából 2 óra hosszú) a kézi poggyászunkkal és este már a spanyol naplementében gyönyörködve boroztunk a rooftop bar-ban. Az idő rövidsége miatt a szállás megválasztása kritikus fontosságú volt, jelentősen befolyásolta a választásunkat, hogy a reptér közelében legyen, hiszen nem akartunk autó bérléssel és hosszas autókázással tölteni feleslegesen az amúgy is kevés rendelkezésünkre álló időt. Választásunk ezúttal az Iberostar Selection Llaut Palma-ra esett, ami mindössze 10 perces autó útra helyezkedik el a reptértől. Persze nem csak ezért választottuk ezt a szállodát, hanem azért is, mert a tengerparton fekszik, mesés kilátás nyílik a partra a tető teraszról, étterme, a Katagi Blau két egymást követő évben is megnyerte a legjobb luxusétteremnek járó díjat, ja és a Star Prestige szobákkal belépést nyersz a hetedik emeleti, kizárólag felnőttek részére látogatható medencés napozó teraszra, ahol a nyitvatartási idő alatt (10-18) folyamatosan szolgálnak fel alkohol mentes italokat, kávét és ennivalót.

Mallorca
Mallorca Spanyolország legnagyobb szigete, a Baleár-szigetek legnagyobbika Ibiza, Menorca és Formentera mellett. Fővárosa Palma de Mallorca, ahol mi is voltunk, egyben a Baleár-szigetek spanyol autonóm tartomány székhelye is. A szigetek lakossága 790 763 fő, 375 048-an Palmán élnek, a hivatalos nyelv a katalán és a spanyol, és a lakosság közel 100%-a római katolikus.
Az első emberek i. e. 5000 körül érkeztek Mallorcára. A sziget természetes barlangjaiban éltek, és vadászattal, gyűjtögetéssel tartották fenn magukat. Az évszázadok alatt lassan benépesült szigetre az első komoly külső hatást a karthágóiak, majd az őket legyőző rómaiak tették. A második világháború után Mallorca fejlődése a 60-as években indult meg látványosan. 1983-ban a szigetcsoport teljes autonómiát kapott a spanyol államtól.

Látnivalók
Mivel most csupán a hétvégére érkeztünk a szigetre, pontosabban Palma városába, így az időnk nagy részét pihenéssel töltöttük a medence partján, bár azért egy kis tengerparti bóklászás beiktattunk, mert ezt semmiképp sem hagytuk volna ki. A város legismertebb látványossága a hatalmas, gótikus katedrális, a Bellver kastély és az arab fürdőt. Ide mi most nem látogattunk el, de mivel nagyon tetszett nekünk a sziget, biztosan visszatérünk egyszer egy kicsit hosszabb időre.
A szállodától egy kellemes 5 perces séta a part, ahol megkezdődik az éttermek, kávézók és szálláshelyek véget nem érő sora. A part egyébként délutánra teljesen megtelt élettel, napozók, fürdőzők, sportolni vágyók, szerelmes párok, fagyizó gyerekek, családok, mindenki tiszteletét tette a parton. Mint említettem, mi is tettünk egy nagyobb sétát a parton, majd beültünk egy kicsit megpihenni a Chalet Siena -ba. Bevallom én végül egy gin&tonicot mellett döntöttem, mert megláttam az itallapon az egyik kedvenc ginemet, a Roku-t. A hely nagyon hangulatos, és állítólag ez az egyetlen épen maradt chalet a 30-as évekből, innen a név Chalet Siena. Természetesen a hely azóta új designt kapott koloniál stílusban, ahol a konyha egész nap, a hely maga pedig egész évben nyitva tart.

A hőmérséklet kellemes 23-24 fok körüli, de, mint láthatjátok napközben elég meleg volt a fürdőruha viseléséhez. Az esték már itt is picit hűvösebbek ilyenkor, de azért még bőven lehet a teraszokon vacsorázni, reggelizni, amit mi előszeretettel meg is tettünk.

Remélem tetszett nektek ez a kis úti beszámoló és kedvet kaptatok ti is egy mallorcai kiruccanáshoz!