Hosszú hétvége Horvátországban - Krk szigete

Szerettük volna még egy kicsit élvezni a gyönyörű nyár végi időt, ezért felpakoltuk a kempingbuszt és leugrottunk Horvátországba a hétvégére. Na most azért az ugrás kicsit túlzás, de igyekeztünk olyan úti célt választani, ami viszonylag közel van (Krk Budapestről nagyjából öt órás autózással érhető el) és még nem jártunk ott. Így esett a választás Krk szigetére és egy számunkra még ismeretlen kempingre. Nálunk a kemping választás szempontja, hogy ha lehet minél magasabb besorolású legyen, hiszen ezzel egyenes arányban nő a színvonal, a tisztaság és a nyújtott szolgáltatások színvonala, és persze legyen a kemping kutya barát. Legtöbbször Gina (a toy uszkárunk) is velünk tart ezekre az utakra, így nekünk fontos szempont ez is. A mi autónk a lakó autók/kemping buszok kategóriájában nem számít különlegesnek, mármint a méretét tekintve, hiszen minél nagyobb az autó annál nagyobb helyre, azaz pitch-re lesz szükség a kempingben. Mivel a mi autónk nem extra nagy méretű, így mi a legkisebb helyekre is beférünk.

Krk szigetén két öt csillagos kemping található, az egyik Krk városa mellett, a másik messzebb a várostól. Mivel szeretünk nagyokat sétálni és lődörögni a romantikus kisvárosok utcáin ezért azt a kempinget választottuk, ahonnan Krk óvárosa séta távolságra esik. Azért biztosra mentünk, és előre lefoglaltuk a kemping helyünket (na jó annyira nem előre, de azért az érkezés előtti napon lefoglaltunk a helyünket) mert az öt csillagos kempingek bizony hamar betelnek, még utó- és elő szezonban is! A honlapon ezeket az ígéretek láttuk: elbűvölő, nyugodt környezet Krk óvárosának közelében, tágas kempinghelyekkel, kavicsos strand, feszített víztükrű kültéri medencék, SPA központ, koktélbár és étterem.

A leírás valóban helytálló volt, a kempingről nem tudok semmi rosszat elmondani, talán a zuhanyzóban terjengő enyhe csatorna szag volt egy kissé zavaró, de miután felfedeztük a kinti zuhanyzókat ez sem zavart minket többé! A boltban minden alapvető és kicsit extrább élelmiszer megtalálható, az étteremből kérhetsz – felár nélkül – étel kiszállítás a kemping helyekre, de simán elvitelre is rendelhetsz, ha éppen nem szeretnél étteremben ücsörögni. (Mi szerettünk ott üldögélni, szép kilátás nyílt a medencére és a tengerre is!) A koktél bár reggel kilenctől este tízig nyitva tart a tengerparton (ez sem rossz hely naplementézéshez ám!) és külön strand van a kutyusok részére (dog beach), ahol a négylábú kedvenceinkkel együtt fürdőzhetünk – a strand nagyobb része kutya mentes övezet. Lehet bérelni hajót, jet ski-t, kajakot, sup-ot, lehet menni búvárkodni, bringázni, túrázni, szóval a programoknak nagyjából se szeri se száma. Van itt egyébként zöldséges, vinotéka, pékség, fodrászat, ajándék bolt, hal piac, így azt hiszem bátran állíthatom, hogy a kempingben valóban minden extrával felszerelt!

Igyekeztünk pihenősre venni az itt tartózkodást, de úgy éreztük ideje egy rövid sétának és elindultunk felfedezni Krk óvárosát. A kempingből kényelmes 25 perces sétával érhető el az óváros. A gyalogút végig a tengerparton vezet minket, így séta közben gyönyörködhetünk az Adria káprázatos azúr és smaragd színeiben. Azért ez sem utolsó szempont, ha sétálni indul az ember! Szinte még érzem az orromban a sós tenger és a fenyőfák illatát, miközben hallgatom a tenger csendes morajlását.

Krk Horvátország és az Adriai-tenger második legnagyobb szigete Cres után. Hossza 38 km, legnagyobb szélessége 13 km, tengerpartjának hossza majdnem 200 km, lakossága 20 165 fő, ezzel Horvátország legnépesebb szigete. A sziget az Adriai-tenger északi részén, Fiume közelében a Kvarner-öbölben helyezkedik el. A középkorban a horvát írásbeliség fellegvára volt, mígnem napjainkra az Adria egyik legkedveltebb turisztikai célpontjává nőtte ki magát. A sziget az időszámítás előtti 10. századtól lakott. A római megszállás alatt – a római polgárháború idején – Krk város öblében vívott tengeri csatát Caesar és Pompeius. A 6. században horvát kézre került Krk. A horvát uralmat velencei, francia, bizánci, osztrák, majd az első és második világháború alatt olasz és német fennhatóság követte. Horvát kézben csak a 6. és a 15. században volt egy kis ideig, majd végül a 20. században került vissza Krk sziget az anyaországhoz, Horvátországhoz.

Krk városa a sziget központja, a Krk grófok egykori székhelye. Mali Lošinj után Horvátország második legnagyobb szigeten fekvő települése. Maga Krk városa Horvátország egyik legősibb városi rangú települése. Egy a 4. századból származó feliratos sírkövön a „Splendissima civitas Curictarum” (a curicumiak fényességes városa) írás olvasható. Krk óvárosa megőrizte középkorias jellegét, ma is 15. századi városfalak veszik körül, szűk utcákkal és sikátorokkal nem is találunk itt 100 évesnél fiatalabb épületet az óvárosban.

A kempingeb vissza térve a korai vacsora és naplemetés proseccozás mellet döntöttünk. Őszintén szólva nem is lehetett volna tökéletesebben zárni a napot, és ha másért nem is, ezért a látványért és a felejthetetlen pillanatokért megérte autóba ülni.